Verantwoord ondernemen bij DHL
Living responsibility
DHL is het grootste, meest toonaangevende logistiekbedrijf ter wereld. Een koppositie waar we heel trots op zijn en die gepaard gaat met een grote verantwoordelijkheid, voor onze medewerkers, de maatschappij én het milieu. Daarom zijn deze drie thema’s permanente pijlers in onze strategie.

GoGreen
Verduurzaming begint met commitment. De onze: in 2050 staat de logistieke uitstoot volledig op nul. Onze groene agenda richt zich eerst op 2025. Dan werken we met minstens 70 procent schone vervoermiddelen, zoals elektrische voertuigen en fietsen. Ook bestaat meer dan de helft van onze producten tegen die tijd uit groene oplossingen. Al onze medewerkers denken duurzaam en met onze partners planten we jaarlijks 1 miljoen bomen.

GoHelp
Als zich ergens ter wereld een ramp voltrekt, kan ons grenzeloze netwerk van grote waarde zijn. De Verenigde Naties maken er bijvoorbeeld dankbaar gebruik van om noodhulp te bieden. Met onze logistieke kennis en support geven we hulpoperaties nog een extra boost. Daarnaast dragen onze eigen medewerkers graag een steentje bij. We zetten ons onder andere in op Internationale Vrijwilligersdag en met het DHL Living Responsibility Fonds.

GoTeach
De beste manier om aan de toekomst te bouwen, is door de kansen van jongeren te vergroten. DHL doet dat wereldwijd met allerlei lesprogramma’s. Via het GoTeach-programma werkt Deutsche Post DHL Group samen met twee erkende partners: Teach for All en SOS Kinderdorpen. Ons doel: jongeren van alle sociaal-economische achtergronden betere opleidingskansen te bieden en toegang te verschaffen tot nieuwe kansen op de arbeidsmarkt.

De duurzaamheidsdoelen van DHL
Willen we een groenere toekomst, dan moeten we ons er ook keihard aan committeren. Dat doen we via het milieubeschermingsprogramma GoGreen. Ons ultieme doel: de logistieke uitstoot in 2050 terugbrengen tot nul. Om daar te komen, hebben we hieronder nog een aantal concrete doelen voor het jaar 2025 op een rij gezet.
Lees alles over de doelen van GoGreen
Zo staan we ervoor in 2025
50%
hogere koolstofefficiëntie dan in het jaar 2007, dus de helft minder uitstoot van onze brandstof
70%
schone vervoersmiddelen voor onze ophaal- en afleverdiensten, zoals elektrische voertuigen
50%
van onze verkoop en omzet bevatten duurzame oplossingen, die de ketens van onze klanten ook groen maken
80%
van onze mensen zijn GoGreen-specialisten, die zich actief inzetten om milieu en klimaat te verbeteren
DHL Cares
DHL zet zich op allerlei manieren in voor het milieu én voor de maatschappij. We gebruiken onze wereldwijde aanwezigheid om hulporganisaties met GoHelp toegang te geven tot rampgebieden en noodsituaties. Maar ook binnen de Benelux nemen we onze maatschappelijke verantwoordelijkheid. Via onze stichting DHL Cares steunen een waaier aan goede doelen door onze logistieke expertise, mensen en middelen in te zetten.
Voortdurend vooruit met First Choice
DHL heeft fantastische klanten over de hele wereld. Dat houden we natuurlijk graag zo. Daarom zorgen we dat wij hun eerste keuze zijn én blijven. Niet alleen met onze uitmuntende service, maar ook met het verbeterprogramma First Choice, dat iedereen in onze organisatie helpt om vooruit te streven, elke dag weer. Het motto: ‘Everybody. Everyday. Everywhere. A little bit better.’
