DHL opnieuw erkend als Top Employer

DHL België is opnieuw gecertificeerd als ‘Top Employer België 2022’ en ontvangt daarmee de internationaal erkende onderscheiding op het gebied van Human Resources management. Voor het bedrijfsonderdeel DHL Supply Chain dat contractlogistiek doet is dit het derde jaar op rij dat het zich Top Employer mag noemen. DHL Parcel bekend als verzender voor de zakelijke markt debuteert dit jaar. De uitreiking vond plaats op 20 januari tijdens een online ceremonie. DHL België is voor ruim 1200 medewerkers hun dagelijkse werkplek.

DHL is ervan overtuigd dat financieel resultaat en klanttevredenheid een direct resultaat zijn van betrokken medewerkers. Daarbij zijn diversiteit en inclusie, werken op afstand en duurzame inzetbaarheid belangrijke pijlers in het HR-beleid. Allemaal elementen die ook worden weerspiegeld in het Top Employer gedachtegoed. Het Top Employers Institute erkent al 30 jaar werkgevers voor het scheppen van uitstekende werkomstandigheden voor hun medewerkers. In een onafhankelijke audit op ruim 400 HR-aspecten is DHL gescoord en vergeleken met een internationale standaard. Alleen bedrijven die de vereiste standaard van uitmuntendheid halen, worden daadwerkelijk gecertificeerd. DHL is er dan ook trots op om zich weer Top Employer te kunnen noemen.

De kenmerken van het Top-Employerschap komen duidelijk naar voren tijdens de huidige coronacrisis, waarin DHL-medewerkers zich met grote betrokkenheid inzetten voor het draaiende houden van de samenleving. Met persoonlijke veiligheid voorop, zorgen zij wereldwijd voor opslag en transport van beschermingsmiddelen en medicijnen. Daaronder de bevoorrading van testcentra en de distributie van vaccins. Verder is de DHL-chauffeur een vertrouwd contact voor Belgische bedrijven en staan DHL’ers vele ondernemingen bij in hun online activiteiten.

Youtube gebruikt cookies, wanneer een video wordt afgespeeld, om statistieken bij te houden over welke video's een gebruiker heeft bekeken en van de voorkeuren van een gebruiker voor ingesloten YouTube video's.

Geschreven door

Ewout Blaauw

Director Corporate Communications