Pakket retour sturen

Veelgestelde vragen

Ik heb geen DHL retourlabel ontvangen, wat kan ik doen?

Zat er geen DHL retourlabel in je pakket? Neem dan contact op met de webshop waar je je pakket hebt besteld en check hun retourinstructies.

Waar moet ik op letten als ik een pakket retour stuur?

Het pakket moet goed verpakt en gelabeld zijn. Anders bestaat de mogelijkheid dat je pakket niet wordt aanvaard door het afleverpunt. Check onze handige verpakkingstips. Bij afgifte van je pakket ontvang je een verzendbewijs. Bewaar dit bewijs goed.

Waar vind ik het dichtstbijzijnde afleverpunt?

Je kunt je pakket afgeven bij een DHL ServicePoint in je buurt. Met 2800 punten in België is er altijd wel eentje bij jou in de buurt. Vind jouw DHL ServicePoint.

Hoe snel is mijn retour terug bij de afzender?

Binnen de Benelux bezorgen we je retourzending binnen de 2 werkdagen terug bij de verzender. De levertermijn voor retouren naar het buitenland hangt af van de bestemming. Meestal is dit binnen de 5 werkdagen.

Hoe kies ik de juiste verpakking?

Als dat kan, hergebruik je het beste de originele verpakking van de leverancier. Die is meestal perfect afgestemd op de inhoud van het pak. Moet je toch een andere doos gebruiken, kies dan voor stevig karton met passende afmetingen, niet te groot maar zeker ook niet te klein. Zit je doos te vol, dan gaat ze gemakkelijk scheuren, is ze veel te groot, dan gaat ze indeuken. Vul lege ruimtes ook zoveel mogelijk op met opvulmateriaal.

Waarmee kan ik lege ruimtes in de verpakking het beste opvullen?

Om het gewicht te beperken, kan je het best lichte materialen gebruiken. Denk aan proppen papier, eierdozen of wc-rolletjes. Je kunt ook de luchtkussentjes of bubbelfolie bewaren die veel webshops als vulmateriaal gebruiken.

Waar kan ik mijn retour afgeven?

Je kunt je pakket afgeven bij een DHL ServicePoint in je buurt. In België gebruiken we de postkantoren en postpunten van onze partner bpost. Met 2800 punten in Belgë is er altijd wel eentje bij jou in de buurt. Vind een DHL ServicePoint.

Hoe weet ik wanneer mijn retour terug is bij de verzender?

Met track en trace volg je je pakket op de voet. Elk moment van de dag. Hou het barcodenummer van je retourlabel bij de hand (JVGL-nummer onderaan het label), dan weet je altijd precies waar je pakket zich bevindt en wanneer het bij de verzender is afgeleverd.

Hoe weet ik wanneer mijn pakket wordt bezorgd?

Met track en trace volg je je pakket binnen Nederland op de voet. Elk moment van de dag. Een pakket naar het buitenland volg je via de internationale track en trace. Alleen voor brievenbuspakketten naar het buitenland is geen track en trace beschikbaar.

Hou het zendingsnummer en de postcode van de ontvanger bij de hand, dan weet je altijd precies waar je pakket zich bevindt. We sturen je een e-mail of sms zodra je pakket is bezorgd.

Waarom is mijn retourzending niet zichtbaar in track & trace?

Heb je een online bestelling retour gestuurd en zie je geen nieuwe status in track en trace nadat het pakket gesorteerd is? Dan kan je er vanuit gaan dat het pakket is overgedragen aan de webshop waar je het pakket hebt besteld. Voor vragen kan je contact opnemen met de webshop waar je besteld hebt.