Uw feedback

Op regelmatige basis krijgt u van ons een uitnodiging om aan te geven hoe u de samenwerking met DHL Parcel ervaart. Wat gaat goed en wat kan beter? Uw feedback helpt ons om de juiste verbeteringen door te voeren. Op deze plek houden we u graag op de hoogte van de acties die we ondernemen.

Waarom uw mening geven?

Omdat we naar u luisteren

Bij DHL Parcel streven we ernaar om onze service elke dag een beetje beter te maken. Zo investeren we continu in de verdere optimalisatie en uitbreiding van onze digitale tools en werken we hard aan een nóg betere communicatie om u én uw klanten de beste ervaring te geven. Maar dat kan niet zonder uw mening te horen en daar ook iets mee te doen. 

Omdat we met uw feedback aan de slag gaan

Als u uw ervaringen met ons deelt, weten wij waaraan we nog moeten werken. Zo zijn we hard bezig geweest met de conclusies van het laatste klanttevredenheidsonderzoek. Het proces van de claimafhandeling bij onze klantenservice werd vereenvoudigd en er lopen verbeteracties om de kwaliteit van onze afhaalservice te verhogen. 

Omdat u het verschil merkt

We hebben de afgelopen tijd al veel feedback teruggekregen over alles wat er veranderd is. Wat blijkt: klanten merken het verschil. Uw ervaringen helpen ons om onze services verder te verbeteren. En hebben we u de afgelopen tijd goed geholpen? Ook dat horen we natuurlijk graag. Een mooie extra motivatie om ook in de toekomst het verschil te blijven maken.

Verbeteracties
Wat merkt u nu al?

De afgelopen periode hebben we met behulp van het klanttevredenheidsonderzoek een aantal verbeteringen kunnen doorvoeren:

  • snellere claimafhandeling: na onderzoek door onze CS-medewerkers wordt een claim direct door hen zelf afgehandeld. Dat zorgt voor een eenvoudiger en sneller proces via één aanspreekpunt.
     
  • CS tickets vanuit My DHL Parcel: bij vragen over een zending, maakt u snel en eenvoudig een ticket aan, rechtstreeks vanuit onze verzendtool, zonder tussenkomst van onze klantenservice. Zo wordt u als klant sneller en effectiever geholpen.

Waar zijn we nog mee bezig?

Wij timmeren hard aan de weg om onze service nóg beter te maken. Achter de schermen sleutelen we flink aan verbeteringen en daar maken we ook stappen in. Dit zijn voorbeelden van verbeterpunten en signalen die we hebben ontvangen en waaraan we nog werken:

  • Het pick-up proces nemen we nog verder onder de loep zodat we kunnen voorkomen dat pick-ups niet of te laat gebeuren. We monitoren op regionaal niveau de kwaliteit van pick-ups en zetten acties in gang om beter te kunnen bijsturen wanneer dat nodig is.
     
  • De wachttijd bij onze klantenservice was vorig jaar langer dan u van ons gewend bent. Ondanks de krapte op de arbeidsmarkt is het ons gelukt om op te schalen zodat we u en uw klanten nu weer sneller kunnen helpen. Tegelijkertijd investeren we in de ontwikkeling van een slimme chatbot die de meeste vragen zal kunnen opvangen.